כל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" ... שיווק??
האם יציאת מצרים היא יציאת מצרים האמיתית? מדוע אנו מצווים בברכת קידוש של ערב שבת וכמובן בפסח לזכור את יציאת מצרים? ומה זה קשור לעסק?
יציאת מצרים הוא סימן לשינוי.
אנשים העובדים כשכירים ואינם מרוצים מן הסטטוס מסיבה כלשהי (מגבלות, מסגרת, בוס, מוטיבציה ואמונה לאירגון..) הופכים להיות עצמאים – זו יציאת מצרים. לשים הכל מאחור ולפתוח דף חדש.
בעלי עסק אשר משנים כיוון של העסק, מחדירים מוצרים חדשים באומץ, מסתכנים לכיוונים חדשים – זו יציאת מצרים. יציאת מצרים מלווה מחד בחוסר ביטחון מסוים, אך מאידך עם הרבה תקוות לחיים חדשים, טובים יותר.
אישית עשיתי זאת מספר פעמים בחיי. הפעם האחרונה היתה כשנכנסתי למקצוע של יעוץ בשנת 2004.
חברי מועדון השיווק עשו זאת: שמוליק להב ממכון אורתופדי ברזילי להב עשה זאת לפני כשנה כששבר מוסכמות של מכונים אורתופדים והחל לייבא חבישות ייחודיות מארה"ב ולצאת בשיווק יזום החוצה. שי זוהר, מומחה לתקשורת קווית עשה זאת כאשר לפני שנתיים החליט שהתחום לא מתאים לו, ופתח אתר אינדקס למקומות נופש בילוי ואטרקציות. השיווק הרשתי בנוי על הצעת חלום של עבודה מן הבית במקום עבודה "רגילה".
העקשנות של פרעה שלא לאפשר לבני ישראל לצאת ממצרים היא "אזור הנוחות" שלנו. אוי כמה קשה לעשות את השינוי לפעמים. אנחנו זקוקים לכמה מכות רציניות כדי "להתעורר", ולצערנו אולי, אין מוטיבציה חזקה יותר מאשר גב לקיר.
וכךגם בתהליך השינוי, לפעמים אנו חכמים ועושים זאת טוב ובזהירות , לפעמים אנו רשעים כלפי עצמנו ועושים לעצמנו דווקא, לפעמים תמימים מידי בעצם השינוי ולפעמים גם לא יודעים לשים בפני עצמנו את השאלות הנכונות לשינוי. ואלו כמובן ארבעת הבנים שכנגדם דיברה התורה.
ושוב... השיווק.
כפי שאני מציין תמיד בהרצאותיי, שיווק היא יוזמה. לצאת, לעשות.
אחד מחברי המועדון, בעל בית דפוס התייעץ בנוגע למיזם חדש באתר. לאחר שיחה קצרה בטלפון הסתבר שהלקוחות באים אליו. הוא לא זז מן המקום. ראיתי מיד את יציאת מצרים שלו. היציאה החוצה אל מעוזי הלקוחות. זו פעולה שדורשת קצת אומץ למי שרגיל להיות בתוך העסק. אבל הפירות כל כך מהירים, שקל להתרגל לשינוי.
אחד השיטות לקבל מוטיבציה חזקה היא פשוט לעשות צעד קטן, לזכות בהצלחה קטנה אחת :וגם ככתוב בהגדה של פסח ... "ביד חזקה ובזרוע נטויה ובמורא גדול ובאותות ובמופתים". איזרו אומץ, לכו על השינוי בגדול, בעוצמה.
והמשפט החשוב ביותר בהגדה בעיני – "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים" – זהו המשפט המחבר את ההיסטוריה אל תוכן מאמר זה.
שיווק ---- יוזמה ----- שינוי ------ עוד לקוחות+עוד עסקאות = גידול בהכנסות, גידול ברווחיות.
אל תקפאו על השמרים. ואל תחשבו שמוצר טוב ושירות טוב עושים לבד את העבודה.
אם יש לכם סיפורי יציאת מצרים אישיים אשמח לקבלם ולפרסם אותם באתר או באחד הגליונות הבאים.
dan7@netvision.net.il www.marketingclub.co.il
דני קרני יועץ שיווק